طبق آخرین اطلاعات به روز شده در سال ۲۰۲۱، اینستاگرام بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. تعداد کاربرانی که دارد معادل ۱ نفر از ۷ نفر جمعیت جهان است. این موضوع آن را به یکی از بزرگترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی در جهان تبدیل می کند. امروز قصد داریم در مورد این غول بزرگ و نکات بازاریابی اینستاگرام صحبت کنیم. اینستاگرام یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که بیشتر از طریق دستگاه های تلفن همراه استفاده می شود. باید بپذیریم که این یک دستاورد بسیار نادر است.

علاوه بر این، اینستاگرام توسط بزرگترین شرکت های جهان مانند نایک، آدیداس، آئودی، برادران وارنز، مارول، سامسونگ، اپل نیز استفاده می شود. به طور خلاصه، از کافه محله شما گرفته تا استارباکس، از برندهای محلی گرفته تا شرکت های جهانی، افراد مشهور، نوازندگان، کمدین ها، هنرمندان و غیره، همه کاربر اینستاگرام هستند. پس چگونه می توانید چنین بازار بزرگی را به نفع خود تبدیل کنید؟ در واقع هیچ پاسخ و روش واحدی برای این سوال وجود ندارد. ده ها روش مختلف وجود دارد. استراتژی های زیادی برای موفقیت شما در اینستاگرام وجود دارد. ما در مقاله امروز در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. اگر میخواهید تعداد قدرت اینستاگرام خود را افزایش دهید می تونید از سرویس های خرید ویو IGTV، خرید لایک ارزان و خرید لایک IGTV از برتر فالوور استفاده کنید.

یکی از مهم ترین نکات بازاریابی در اینستاگرام ایجاد حساب تجاری می باشد

هنگامی که یک حساب تجاری به جای حساب اینستاگرام معمولی دارید، می توانید ویژگی های مخاطب و آدرس را به حساب خود اضافه کنید. داشتن یک تیک آبی در کنار نام کاربری اینستاگرام شما نیز راه خوبی برای نشان دادن این است که شما یک شخص یا موسسه واقعی هستید که می توان به آن اعتماد کرد. توصیه ما این است که هر حساب تجاری در اینستاگرام باید تیک آبی خود را دریافت کند. با این حال، اینستاگرام تیک آبی را برای همه کسانی که درخواست می کنند تضمین نمی کند. هر فروشگاه در اینستاگرام با حساب تجاری در مقایسه با کسانی که اکانت تجاری ندارند، شهرت بیشتری خواهد داشت.

هر مشتری که بخواهد از شما چیزی بخرد، می‌تواند از طریق تلفن، ایمیل و اطلاعات موقعیت مکانی مشخص شده در پروفایل شما، راحت‌تر به شما دسترسی پیدا کند. بنابراین، می توانید ترافیک ارگانیک بیشتری را به وب سایت خود در دفعات بیشتری به دست آورید. هر بازاریاب تجارت الکترونیک در اینستاگرام باید یک پروفایل تجاری ایجاد کند تا مشتریان بتوانند راحت تر با تجارت شما تعامل داشته باشند. نام کاربری جذاب نام کاربری شما در اینستاگرام اولین چیزی است که مردم به آن نگاه می کنند و تحت تاثیر آن قرار می گیرند.

استراتژی نام کاربری

به همین دلیل است که اولین گام از استراتژی اینستاگرام، تعیین یک نام تاثیرگذار یا معمولی است. همیشه خوب است که با نامی جذاب و سازگار با سایر حساب های رسانه های اجتماعی خود که نشان دهنده برند شما و آنچه می فروشید استفاده کنید. به عنوان مثال، شما یک فروشگاه کفش دارید. به عنوان مثال، نام مستعار شما باید چیزی شبیه به “کفش های معمولی” باشد. casualfootwear، casual_footwear نام های ایده آلی خواهد بود. نام هایی مانند casualfootwearXx یا casualfootwear2021 حرفه ای نیستند. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که از هیچ کاراکتر ویژه اضافی استفاده نکنید، اما اگر نام مورد نظر شما انتخاب شده است، باید نام مستعار مختلفی را امتحان کنید.

پست کردن عکس با کیفیت برای بازاریابی در اینستاگرام

بخوانید: آموزش دانلود پست از اینستاگرام

عکس هایی با کیفیت بسیار بالا پست کنید

اینستاگرام بر پایه ی عکس ایجاد شده است. بنابراین، می توانید از طریق محتوای بصری کاربران را جذب کنید. علاوه بر این، همانطور که هر شخصی ترجیح می دهد، علاقه بیشتری به محتوای با کیفیت دارد. ارسال تصاویر با کیفیت و جذاب با وضوح بالا باعث جذب فالوورهای شما می شود. در مورد جذاب بودن، تعامل بیشتر برای پست های شما نیز راه را برای دستیابی به افراد بیشتری هموار می کند و به شما کمک می کند در صفحات بالاتر ظاهر شوید. در نتیجه، مخاطبان جدیدی که در نهایت مشتری شما خواهند شد، شناخته می شوید.

محتوای باکیفیت، محصولات شما را بهتر معرفی می کند و در عین حال توجه کاربران را بیشتر و بیشتر به خود جلب می کند. علاوه بر این، می توانید تصاویر خود را با یک مفهوم سناریو غنی کنید تا فروش خود را افزایش دهید.

در بیشتر شبکه های اجتماعی اکانت بسازید

تقریباً ۵۶٪ از بزرگسالان بیش از یک شبکه ی اجتماعی استفاده می کنند. از آنجایی که یک پلتفرم رسانه اجتماعی در سال ۲۰۲۱ برای اکثر مردم کافی نیست. این واقعیت که اکثر مردم در واقع یک فرصت عالی برای بازاریابی شما از طریق سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ایجاد می کنند. فرصت عالی این است که شما می توانید سایر پروفایل های رسانه های اجتماعی مرتبط با برند خود را در چارچوب استراتژی اینستاگرام خود مشخص کنید. بنابراین، می توانید ترافیک بیشتری را به آن اکانت ها بیاورید. و یکی دیگر از نکات بازاریابی اینستاگرام این است که آدرس دیگر شبکه های اجتماعی خود را در بیو اینستاگرام خود قرار دهید.

یکی از نکات بازاریابی اینستاگرام جمع آوری آدرس ایمیل مشتریان است

جمع آوری ایمیل آدرس مشتریان

صحبت از بخش بیوگرافی شد؛ می توانید ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید و لینک یک صفحه خاص را در این بخش به اشتراک بگذارید. توصیه ما این است که لینک عضویت در لیست ایمیل را در وب سایت خود به اشتراک بگذارید. بنابراین، شما این فرصت را خواهید داشت که در زمینه بازاریابی ایمیلی با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید. بنابراین می توان گفت که این یک فرصت بسیار جذاب برای تبدیل فالوورهای اینستاگرام شما به مشتری است.

اختصاص دادن مبلغی برای تبلیغات

سرمایه گذاری روی تبلیغات اینستاگرام در حین فروش در اینستاگرام حرکت خوبی خواهد بود. اگرچه این کار پولی است، اما به لطف تبلیغات اینستاگرام، می توانید برند خود را به افراد بیشتری معرفی کنید و آگاهی از محصولات خود را در بین مردم گسترش دهید. از طریق تبلیغات می توانید تبلیغات مختلفی را به مخاطبان هدف مختلف نمایش دهید. به این ترتیب می توانید محصولات خود را که آماده فروش هستند به مخاطبان جدید تحویل دهید. حتی اگر در بدترین حالت نتوانید مخاطب جدیدی به دست آورید، می توانید با این تبلیغات پیوند بین خود و مخاطب فعلی خود را بهبود ببخشید.

علاوه بر این، تبلیغات اینستاگرام برای ایجاد فروش برای مخاطبان هدف مناسب عالی هستند. فرصت هایی مانند کمپین های شب سال نو و تخفیف های روز ولنتاین وجود نیز دارد.

ادغام اکانت اینستاگرام و فیسبوک

ادغام کردن اکانت اینستاگرام و فیسبوک

۹۵ درصد از افرادی که از اینستاگرام استفاده می کنند از طرف دیگر یک حساب فیسبوک نیز دارند. علاوه بر این، با توجه به اینکه اینستاگرام به یک پلتفرم رسانه اجتماعی در هم تنیده با فیس بوک تبدیل شده است، می توانید با اتصال دو کانال مختلف، این پلتفرم های رسانه های اجتماعی را برای بهره مندی بیشتر ادغام کنید. همچنین، توصیه می کنیم که استراتژی را معکوس کنید و یک دکمه اینستاگرام به صفحه کسب و کار خود در فیس بوک اضافه کنید. بنابراین، کسانی که از صفحه فیس بوک شما بازدید می کنند، پست های اینستاگرام شما را خواهند دید. اتصال اکانت های فیس بوک و اینستاگرام روشی بسیار کاربردی و کارآمد برای اشتراک گذاری پست های خود در اینستاگرام در صفحه تجاری فیسبوک شما است. شما می توانید مطالب و محصولات خود را در دو اکانت مختلف به اشتراک بگذارید.

یکی دیگر از نکات بازاریابی اینستاگرام تبلیغات در دنیای واقعی می باشد

شما می توانید با تبلیغ صفحه اینستاگرام خود هم در زندگی واقعی و هم در رسانه های اجتماعی مخاطبان خود را افزایش دهید. فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی دارید. در این صورت، می‌توانید صفحه اینستاگرام خود را با کپی کردن آدرس فروشگاه خود در پلتفرم‌های مختلف، اشتراک‌گذاری استوری در برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف و ذکر آن در مکالمات واقعی به اشتراک بگذارید.

برای مثال، فرض کنید در حال راه اندازی یک رستوران کوچک برگر هستید و منوهای غذاخوری را ارائه می دهید. برای تبلیغ نام تجاری خود و شناخته شدن بیشتر در محله خود، می توانید آدرس اینستاگرام خود را چاپ کنید، آنها را در مکان های مختلف پخش کنید. یا می توانید صفحه اینستاگرام را به عنوان کارت ویزیت چاپ کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که هنگام نام بردن از افراد در صفحه اینستاگرام شما، اصرار نکنید که شما را فالو کنند. اجازه دهید در عوض با میل خودشان شما را دنبال کنند.

بازاریابی به روش توسعه محتوا اینستاگرام

توسعه محتوا

بسیاری از حساب‌های تجاری در اینستاگرام کسب‌وکار خود را در حالت «بسیار بد» اداره می‌کنند و محتوای تصادفی را به اشتراک می‌گذارند. با این حال، این خبر بدی است زیرا نشان دهنده این است که شما یک استراتژی محتوای توسعه یافته ندارید. به یاد داشته باشید، شما در حال اداره یک تجارت هستید و باید زبان ارتباطی منحصر به فرد و توسعه یافته ای داشته باشید که شیک و بصری باشد. به این ترتیب زمانی که با کاربران در تعامل هستید می توانید در ذهن آنها جایگاهی داشته باشید.

شناخت رقبا از مهم ترین نکات بازاریابی اینستاگرام

رقبای خود را با تجزیه و تحلیل صفحات اینستاگرامی که در همان کسب و کار شما و حوزه ها فعالیت می کنند بشناسید و موفقیت آنها را بررسی کنید. سپس، آنچه را که شما اشتباه انجام می دهید و آنها درست انجام می دهند، مقایسه کنید. شرکت های رقیب خود را شناسایی کنید و ارتباط و تعامل آنها را با مشتریان مشاهده کنید. یا می توانید از ابزارهایی مانند Keyhole برای تجزیه و تحلیل پست هایی که بهترین عملکرد را دارند استفاده کنید.

با اینفلوئنسر ها ارتباط داشته باشید

با انتشار پست اینفلوئنسر ها در اینستاگرام، بازاریابی محصول به یکی از محبوب ترین روش های بازاریابی در طول سال ها تبدیل شده است. به همین دلیل، بسیاری از برندهای کوچک و بزرگ قصد دارند با همکاری با اینفلوئنسرها، هم فروش و هم آگاهی از برند خود را افزایش دهند. از آنجایی که بسیاری از گروه‌های افراد از اینفلوئنسرها پیروی می‌کنند، این روش برای دستیابی به مخاطبان جدید کاملاً منطقی است.

با این حال، بسیار مهم است که حساب اینفلوئنسر را انتخاب کنید، یا حساب‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنید، برند شما را در طول فرآیند به خوبی منعکس می‌کنند. یا، حساب‌ها محتوایی مشابه چیزهایی که شما می‌فروشید به اشتراک گذاشته‌اند. در غیر این صورت، استراتژی ممکن است منفجر شود و ممکن است به مخاطب هدف خود نرسید. همچنین کار با اکانت های معروف می تواند گران تمام شود و ضررهای زیادی را از دست بدهید.

به همین دلیل، کار با حساب‌هایی که به شما امکان می‌دهد به طور کوچک اما مؤثر، هم از نظر هزینه و هم از نظر ثبات، به مخاطبان مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید، دقیق‌تر است. با این حال، به طور کلی، گنجاندن اینفلوئنسر مارکتینگ در استراتژی های بازاریابی خود در اینستاگرام برای تبدیل افرادی که شما را نمی شناسند به مشتریان وفادار شما بسیار مفید خواهد بود.

افزایش روش هایی برای فروش

اگر در اینستاگرام می فروشید، ابتدا باید به مشتریان نشان دهید که محصولات پیشنهادی شما برای چیست و سپس چگونه از آنها استفاده می شود. حداقل به طور کلی، باید نشان دهید که چه مشکلاتی را برای مصرف کنندگانی که محصول را خریداری می کنند حل می کند. برای این کار، می توانید محتوای متنی و مفهومی را از طریق فیلم ها یا تصاویر ارسال کنید.

می خواهیم اضافه کنیم که هنگام استفاده از محتوای بصری، ویدیوها به تصاویر ارجحیت بیشتری دارند. این به این دلیل است که، به طور کلی، ویدیوها بیشتر از تصاویر جذاب هستند. همچنین، از نظر عملکرد، ویدیوها بهتر هستند زیرا تبلیغ یک محصول و ارائه اطلاعات با ویدیوها آسان تر است. به همین دلیل، همچنین باید روی ویدیوهایی سرمایه گذاری کنید که نشان می دهد چرا و چگونه از محصولات شما استفاده می شود تا فالوورهای خود را به خرید و افزایش فروش ترغیب کنید.

بازاریابی اینستاگرام با هشتگ گذاری

از مهم ترین نکات بازاریابی اصولی اینستاگرام هشتگ گذاری حرفه ای است

هشتگ ها در دهه گذشته بسیار محبوب بوده اند. صرف نظر از سن، هر کاربر شبکه های اجتماعی حداقل یک هشتگ به پست های خود اضافه می کند. یک #هشتگ #برند #که #شما را #شناخته می‌کند، قطعاً ترافیک شما را افزایش می‌دهد. هشتگ‌ها ممکن است یک کلید بی‌اهمیت برای موفقیت به نظر برسند، در حالی که در واقع اینطور نیست.

داشتن یک هشتگ منحصربه‌فرد مخصوص برند مرتبط با شرکت شما یکی از اصلی ترین نکات بازاریابی اینستاگرام است. به عنوان مثال، نایک اغلب در پست های اینستاگرام خود از هشتگ #justdoit استفاده می کند. بنابراین، هر کاربر تصادفی اینستاگرام با یک هشتگ می‌تواند به راحتی در هزاران محتوای مرتبط با محصولات نایک حرکت کند.

علاوه بر این، استفاده از هشتگ های محبوب در حین راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام، اقدام بسیار حرفه ای خواهد بود. می توانید با مشاهده هشتگ های استفاده شده توسط سایر مشاغلی که با آنها مشترک هستید، الهام بگیرید و می توانید در طول زمان هشتگ های بهتری تولید کنید. به عنوان مثال، اگر صاحب یک فروشگاه لباس هستید، بهتر است بررسی کنید که سایر فروشگاه های لباس از چه هشتگ هایی استفاده می کنند.

همچنین به عنوان استفاده متفاوت از هشتگ ها، می توانید از هشتگ های روزانه استفاده کنید و با یک کلیک در را به روی میلیون ها نفر باز کنید، علاوه بر هشتگ های برند در هنگام اشتراک گذاری. #دوشنبه #جمعه #آخرهفته اینها نمونه هایی از پرکاربردترین هشتگ ها هستند. هشتگ ها را به بخش کامنت ها، بخش توضیحات یا هر دو اضافه کنید. اما حتما فراموش نکنید که آن را باید اضافه کنید.

پست کردن دوباره محتوای قدیمی

اشتراک گذاری مجدد عکسی که دقیقاً سه سال پیش به اشتراک گذاشته اید، آنقدرها هم که به نظر می رسد بد نیست. برعکس، فوایدی هم دارد. با اضافه کردن آنچه در کسب و کار و رشد شما در طول سه سال گذشته تغییر کرده است، می توانید بازخورد کلی در مورد شرکت و برنامه های خود ارائه دهید.

علاوه بر این، می توانید در ۲ سال آینده به مواردی در مورد زندگی شخصی یا داستان های تجاری خود اشاره کنید. ارسال مجدد به عنوان #tbt شناخته می شود که به معنای پنجشنبه برگشتی است که تقریباً توسط همه کاربران اینستاگرام برای یادآوری خاطرات قدیمی استفاده می شود. فرض کنید کسب و کار خود را فقط به عنوان یک فروشنده کیک در خیابان شروع کرده اید، اما اکنون پیشرفت کرده اید و محصولات خود را در سراسر کشور می فروشید. من اگر جای شما بودم حتما یک پست #tbt به اشتراک می گذاشتم.

اطلاعیه دادن در بازاریابی

اطلاعیه دادن

اینستاگرام ممکن است برای اطلاع رسانی در مورد کسب و کار یا برند شما مناسب نباشد. با این حال، هنوز هم یک کانال ارتباطی خوب برای دستیابی به مشتریان از طریق آنچه در زیر پست‌های خود در اینستاگرام تایپ می‌کنید، است زیرا همه آنها توسط بازدیدکنندگان شما خوانده می‌شوند. بنابراین، همانطور که پیشرفت ها، بهبودها، تغییرات مربوط به کسب و کار خود را ایجاد می کنید، باید از طریق پست های مبتنی بر اعلامیه به مردم اطلاع دهید.

شما فروشنده هستید و هنگام تنظیم کمپین هایی مانند تخفیف، تغییر ساعت کاری، محصولات جدید ارائه شده، در اطلاع رسانی به مشتریان خود تردید نکنید. در گذشته مردم این کار را در حالی انجام می‌دادند که فریاد می‌زدند، و شما می‌توانید این کار را فقط با تایپ کردن تصویری که در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید انجام دهید!

نظر مشتریان در بازاریابی

اشتراک گذاری نظر مشتریان از نکات اصلی بازاریابی اینستاگرام است

یکی از عوامل مهم در فرآیند خرید، نظرات افرادی است که قبلا از محصول استفاده کرده اند. اکثر مردم هنگام خرید چیزهایی به این نوع اثبات اجتماعی نیاز دارند. به همین دلیل است که اگر در اینستاگرام می فروشید، باید نظرات مشتریان یا نظرات کلی را به اشتراک بگذارید تا بتوانید فروش را افزایش دهید. با انجام این کار، مشتریان را قادر می‌سازید تا بدانند چرا محصول شما ارزش خرید دارد. شنیدن نظرات دیگران جدای از تبلیغ شما، تأثیر مثبتی بر روابط شما با مشتریان بالقوه شما خواهد داشت.

برای این کار، کارهایی که باید انجام دهید بسیار ساده هستند: جدا از پست های فروش روزانه، محصولی را که فروخته اید به اشتراک بگذارید و نظر مشتری خود را در کنار آن ضمیمه کنید. به عنوان مدرک، می توانید شخص را در کپشن مشخص کنید یا او را در عکس تگ کنید. به یاد داشته باشید که به اشتراک گذاری این نوع محتوا باعث ایجاد یک نگرش جمعی و مثبت نسبت به شرکت شما می شود و بازده بسیار مثبتی را برای پروفایل شما فراهم می کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]